Isporuka betona u svim vremenskim uslovima

Građevinska industrija je ulaskom u novi investicioni ciklus, pre svega infrastrukture a zatim i komercijalno poslovnih projekata, inicirala dinamičan privredni rast kojim je obeležena prethodna godina. Kao njen siguran oslonac i pouzdan partner Lafarge Beton, prateći opšti trend rasta, kontinuirano ulaže u nove kapacitete i razvoj svojih proizvoda i usluga, obezbeđujući na taj način fundamente za dalji napredak građevinske industrije, pre svega u samoj prestonici, ali I u ostatku Srbije.

Prepoznajući potrebu dinamičnog i zahtevnog beogradskog tržišta za neometanom isporukom betona u svim vremenskim uslovima, u Lafarge-u je u proteklom periodu investirano u savremenu opremu, pre svega u sistem za hlađenje svežeg betona pri povišenim letnjim temperaturama, kao i u tzv. Sauter sistem, namenjen za grejanje betona u zimskim uslovima.

“Kako bi beton mogao ispuniti zahtevane performance i zadovoljio propisane norme, neophodno je da se njegova temperatura održava u rasponu između 5 i 30 stepeni celzijusa. Investiranjem u opremu neophodnu za hlađenje, odnosno grejanje betona, u zavisnosti od godišnjeg doba, osigurali smo kontinuiranu isporuku kvalitetnog betona bez obzira na vremenske prilike. ” navodi direktor sektora Lafarge Beton, Goran Kujović.

Image

“Sistem za hladjenje baziran je na automatskom i strogo kontrolisanom doziranju tečnog azota za hlađenje sveže betonske mase u betonskoj mešalici, koji se ubrizgava preko specijalno dizajniranih mlaznica. Ovakav način hlađenja betona postiže najveću efikasnost jer se hladi ukupna masa svežeg betona. Tečni azot prilikom doziranja prelazi u gasovito stanje i spušta temperaturu betona na željenu, koja je prethodno zadata od strane tehnologa. Pošto je medijum za hlađenje gas koji nema sadržaj vlage, samim tim nema uticaj na kvalitet betona.” – Goran Kujović je pojasnio inovativno rešenje razvijeno u saradanji sa kompanijama Karin Komerc MD i Messer Tehnogas.

“Zahvaljujući mreži betonskih baza snabdevenih sistemima za hlađenje i grejanje betona, koje su strateški raspoređene na teritoriji Beograda, počev od Leštana, preko Savskog nasipa, Makiškog polja do Ade Huje, u mogućnosti smo da kontinuirano snabdevamo betonom aktuelna prestonička gradilišta i to u svakom trenutku, neometani atmosferskim prilikama, poštujući zahtevnu dinamiku projekata. Nova flota vozila, pre svega miksera i pumpi, koji su u saobraćaju od januara meseca tekuće godine, podigli su na novi, značajno viši nivo usluge logistike i transporta Lafarge Betona, što nam je sveobuhvatno omogućilo da poboljšamo tačnost isporuke i osiguramo bolji kvalitet naših proizvoda.” istakao je direktor sektora Lafarge Beton za Srbiju.

Reputacija kompanije Lafarge kao pouzdanog partnera i usmerenost ka inovativnim rešenjima - posebno u domenu infrastrukture, sa jedne strane, kao i kapacitet betonskih baza sa druge, omogućili su Lafarge Betonu učešće u realizaciji projekata od nacionalnog značaja.

Image

Pre svega treba pomenuti izgradnju Koridora XI, odnosno auto-puta "Miloš Veliki" čija je planirana dužina kroz teritoriju Srbije 270 kilometara. Lafarge proizvodi korišćeni su na 3 deonice auto-puta: Obrenovac-Ub, Lajkovac-Ljig i Ljig - Čačak. Za zahtevne radove na izgradnji tunela Brančić, najdužeg tunela (945m) na pomenutom auto-putu, pored standardnih, korišćeni su i betoni Lafarge Ultra serije - Mlazni beton i Hidromedia, drenažni beton visoke propustljivosti.

“Obilaznica oko Beograda, auto-put koji se proteže dužinom 70km od Dobanovaca, preko Ostružnice i Bubanj potoka do Pančeva, takođe spada u red kapitalnih investicija u čijoj izgradnji učestvujemo”- navodi Kujović. Kao jedan od najvećih projekata u Srbiji, povezivaće dva grada, Beograd i Pančevo i predstavljaće srce infrastrukturne mreže sa direktnim vezom ka mađarskoj, bugarskoj, makedonskoj i hrvatskoj granici.

U red značajnih kapitalinih i infrastrukturnih projekata za čiju izgradnju kompanija Lafarge isporučuje beton, ubrajaju se i sanacija i rekonstrukcija Kliničkog centra Srbije, završetak "Obilaznice oko Zrenjanina", radovi na rekonstrukciji i modernizaciji pruge Beograd - Budimpešta, trenutno najveći infrastrukturni projekat u zemlji, kao i mnogi drugi.

Sudeći po najavama iz Lafarge-a, beočinski gigant će će i u narednom period nastaviti da bude glavni oslonac građevinskom sektoru Srbije i da kroz bezbedan rad, proizvodi i ugrađuje najkvalitetnije građevinske materijale.