120,000 m³ ODRŽIVOG BETONA ZA OBILAZNICU OKO BEOGRADA

U središtu kineske inicijative “Pojas i put” za izgradnju puteva u Evropi

Osnovana 1839. godine, Beočinska fabrika cementa najstarija je na Balkanu, što znači da je proizvodila i isporučivala cement za mnoge kapitalne projekte u regionu. Međutim, Obilaznicaoko Beograda je nešto posebno. Kao jedan od najvećih projekata u Srbiji, povezivaće dva grada, Beograd i Pančevo i predstavljaće srce infrastrukturne mreže autoputa sa direktnim vezom ka mađarskoj, bugarskoj, makedonskoj i hrvatskoj granici. 70 km obilaznice doprineće smanjenju saobraćajnih gužvi u Beogradu, zagađenju vazduha i poboljšanju bezbednosti u saobraćaju. "Veoma je uzbudljivo biti deo projekta koji će uticati na kvalitet života u našoj prestonici i ubrzati ekonomski razvoj povezivanjem ljudi i dobara," naveo je Dimitrije Knjeginjić, direktor Lafarge Srbija.

Što je još značajnije, za proizvodnju brendiranih betona Lafarge Ultra serije: Jet i Waterproof, koji se koriste na ovom projektu, upotrebljava se Lafarge CEM II/ A-M (S-L) 42,5R – cement sa održivim svojstvima. Ovaj cement poseduje maksimalni udeo dodataka (ASX), koji predstavlja procenat mineralnih komponenti u cementu, kao što su troska ili leteći pepeo, čime se smanjuje sadržaj klinkera, ugljenično najintenzivnije komponente u cementu. To pokazuje da Beočinska fabrika nije samo najstarija u regionu, već jedna od najboljih u Grupi LafargeHolcim u pogledu ASX.

Image

Trenutno je na projektu Obilaznice u završnoj fazi sekcija B; izvode se radovi na izgradnji poslednjih 20 km između Ostružnice i Bubanj Potoka, koji su započeti pre dve godine. Lafarge je potpisao ugovor o isporuci 120.000 m3 betona sa nosiocem projekta, kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China, kao i sa podizvođačem, kompanijom Azvirt. Beton se isporučuje sa dve Lafarge-ove betonske baze, opremljene sistemima za grejanje i hlađenje betona i radom u tri smene, kako bi se zadovoljila dinamika izgradnje osam mostova i četiri tunela. Kako objašnjava Knjeginjić: "Naša kompanija je izabrana zbog liste uspešno realizovanih projekata, inovativnih rešenja za infrastrukturu i pouzdanosti."

Image

Vrednost ovog projekta je oko 210 miliona evra, sa rokom završetka od 36 meseci. Po okončanju radova očekuju se i dodatni projekti, budući da je Republika Srbija potpisala memorandum sa Kinom o finansiranju dela C sekcije, završetka Obilaznice oko Beograda koja ga povezuje sa Pančevom, mostom preko Dunava.

Obilaznica oko Beograda je još jedan važan deo velikog projekta „Pojas i put“, kineske inicijative u izgradnji putne mreže i predstavlja rastući uticaj Kine u jugoistočnoj Evropi, koji se ogleda prvenstveno u infrastrukturnim i energetskim projektima. Inicijativa izgradnje putne mreže je globalno najveći infrastrukturni projekat kojim se planira oživljavanje starih trgovačkih puteva svile preko zemlje i mora, povezujući 65 zemalja širom Evrope, Afrike i Azije.

Image

“LafargeHolcim je uspostavio strateško partnerstvo sa glavnim kineskim izvođačem programa „Pojas i put“. Tokom prethodne četiri godine, mi smo njihov prvi međunarodni partner u isporuci cementa i betona, koji učestvuje u preko 40 projekata u Aziji, Africi i Evropi - radeći zajedno sa izuzetnim lokalnim timovima, kao što radimo u Srbiji," objašnjava Nicolas Swetchine, rukovodilac tržišta infrastrukture i međunarodnog računovodstva.